Co to jest public relations?

Public relations jest sztuką kształtowania stosownego wizerunku, utrzymywania właściwych relacji z otoczeniem i sprawiania by towarzyszyły im właściwe emocje.

Public relations to dokładnie zaplanowane, ukierunkowane, a przede wszystkim świadome działania, budujące pożądane stosunki i relacje pomiędzy firmą, osobą a jej otoczeniem.

 

MEDIA RELATIONS

  • nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z mediami,
  • opracowywanie i dystrybuowanie materiałów prasowych,
  • tworzenie teczki prasowej, 
  • prowadzenia biura prasowego,
  • pełnienie roli rzecznika prasowego,
  • inicjowanie i organizowanie spotkań prasowych (konferencje, briefingi, konsultacje),
  • pomysł i koordynacja konkursów w mediach,
  • doradztwo – zakup reklam, artykułów sponsorowanych,

MONITORING MEDIÓW

  • prasa ogólnoinformacyjna i branżowa (ogólnopolska i regionalna),
  • Internet,
  • radio i telewizja (ogólnopolska i regionalna),

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA

  • wydawnictwa firmowe,
  • imprezy integracyjne,
  • szkolenia w terenie,
  • tworzenie i usprawnianie kanałów informacyjnych,
  • budowanie więzi – firma – pracownik,
  • zwiększanie motywacji do pracy wśród pracowników,
  • maksymalizacja świadomości pracowników, względem wspólnego dzieła, jakim jest firma,

ANALIZA WIZERUNKU

  • benchmarking – badania i analiza porównawcza marki względem jej najbliższej konkurencji,
  • sprawdzanie jak firma, usługa, marka, produkt, marka, czy osoba są postrzegane przez media,
  • badanie czy wizerunek marki mediach jest zgodny z założonym przez firmę i jej politykę i gdzie występują rozbieżności,

PR KRYZYSOWY

  • analiza możliwych konfliktów i sytuacji kryzysowych mogących wystąpić w firmie, minimalizacja ryzyka ich wystąpienia,
  • stworzenie „księgi reakcji kryzysowej” oraz procedur awaryjnych,
  • doradztwo podczas kryzysów medialnych,
  • pełnienie roli rzecznika, występowanie do mediów w zastępstwie zarządu podczas kryzysu,
  • tworzenie narzędzi pomocnych w zażegnaniu kryzysu,

BADANIA KONKURENCJI

  • badania jakościowe (wizerunkowe),
  • badania ilościowe,
  • desk research - zbieranie oraz analiza danych pochodzących z zastanych źródeł,
  • analiza publikacji, częstotliwości ukazywania się materiałów, rodzaju i zasięgu medium,

PR PRODUKTOWY

  • budowanie USP (Unique Selling Proposition) – unikalność produktu na tle tych, oferowanych przez konkurencję,
  • akcje wspierające wprowadzanie nowych produktów na rynek,
  • akcje samplingowe,
  • pozycjonowanie stałych produktów w ofercie firmy,

CSR (Corporate Social Responsibility)

  • budowanie wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie,
  • inicjowanie akcji społecznie użytecznych, w jakie może włączać się firma,
  • organizowanie akcji charytatywnych,
  • działania regionalne i ogólnopolskie,
  • badania i analiza prowadzonych działań,

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w polityce prywatności i ciasteczek.

  Rozumiem i zgadzam się.